Autor: Daniel Pavlíček

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 00.08.2006
Místo: Praha-Bubny

Během rekontrukce motorového vozu 810.613 na 812.613, vznikla myšlenka vytvořit k němu shodný řídící vůz. Jeho rekonstrukci provedly na vlastní náklady dílny Pars nova v Šumperku a byl k tomu využit zrušený přípojný vůz 010.171. Poprvé byl nově vzniklý řídící vůz 912.001 veřejnosti představen na Mezinárodním strojírenském veletrhu v Brně v září 2002. Během zimy 2002 / 2003 proběhly jeho zkoušky na ŽZO Velim a 7.6.2003 začal společně s motorovým vozem 812.613 jezdit na osobních vlacích mezi Zábřehem na Moravě a Šumperkem. Už během léta 2003 se tato souprava objevuje na výkonech DKV Valašské Meziříčí, aby koncem roku 2003 byla předána do Rakovníka, kde pak dlouhé roky jezdila. Zajímavostí je, že ač motorový vůz byl v majetku ČD, vůz řídící byl původně v majetku firmy Pars nova a Českými drahami byl odkoupen až v době, kdy jezdil v Rakovníku. Právě na působení "Esmeraldy" a "Kasandry" v depu Rakovník je vzpomínkou tento snímek, zachycující je v srpnu 2006 ve stanici Praha-Bubny.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 09.08.2006
Místo: Praha-Bubny

Vzhledem k minimálnímu rozsahu zatrolejování se ve stanici Praha Bubny lokomotivy závislé trakce v kolejové skupině zvané "Buštěhrad" vyskytovaly pouze vyjímečně. Na snímku z 9. srpna 2006 je zachycena jedna z mála vyjímek, dokonce v podání neměcké lokomotivy 180.011-9 DB, čekající na vyložení soupravy chladicích vozů Interfrigo, v té době ještě jednou týdně zajíždějících do Prahy Buben na vykládku banánů z německého přístavu Bremerhaven.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 13.08.2006
Místo: Praha-Vítkov

Historie provozu lokomotivní řady 755 u Českých Drah, později u ČD Cargo, se začala psát v červnu 2005. Oba prototypové stroje byly tehdy dodány do DKV Praha, které je v provozním středisku Kladno začalo nasazovat v TS 701 na vozbě vlaků s vápencem z Nučic do Kadaně. Provozní kariéra těchto strojů se po celou dobu odehrávala výhradně v nákladní dopravě, s jedinou vyjímkou, v podobě několika dnů okolo víkendu 12. a 13. srpna 2006. Během něho byla lokomotiva 755.002 za účelem odzkoušení přenosu signálů UIC-kabelem zkušebně nasazena do osobní dopravy. Například v sobotu 12.8. udělala výlet s párem rychlíků 794 / 795 do Sušice a zpět, aby druhý den, 13.8.2006, vyrazila v čele R 942 do Tanvaldu. Její návrat z Tanvaldu proběhl na R 1441, na kterém byla zachycena na vjezdu do tehdy ještě fungující výhybny Vítkov.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 17.08.2006
Místo: Omice

U Omic byl 17. srpna 2006 zachycen rychlík číslo 667 s brejlovcem 754.043-8 v čele.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 17.08.2006
Místo: Omice

Po náspu kolem přírodní zajímavosti "Tetčická bažina" projížděla 17. srpna 2006 s vlakem R667 "Junák" brněnská 754.041-2.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 17.08.2006
Místo: Omice

Jednou z osmnácti lokomotiv řady T478.4, které byly z výroby dodány do LD Brno-dolní je stroj 754.063-6, nasazovaný v roce 2019 depem Plzeň převážně na osobní vlaky mezi Plzní a Domažlicemi. Ovšem ještě v roce 2006 byl nasazovaný brněnským depem na výkony tamních čtyřkových brejlovců. Napřklad 17. srpna 2006 vezl z Brna odpolední Os 4834, v jehož čele byl vyfotografován nedaleko Omic.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 18.08.2006
Místo: Nesovice

Ze stanice Nesovice se 18. srpna 2006 s dvojící přípojných vůzů řady 021 rozjížděl motorový vůz 842.036-6.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 18.08.2006
Místo: Praha-Bubny

Historie motorových jednotek řady 814 se zcela nenápadně začala psát 22.7.2004, kdy u dopravny Blanice došlo k čelní srážce dvou osobních vlaků, vedených motorovými vozy 810.095-0 a 810.225-3. Tato vážná nehoda stála životy dva cestující a 35 osob utrpělo zranění. Oba motorové vozy zúčastněné na této nehodě byly odstaveny a druhý z nich, 810.225, se později spolu s přípojným vozem 010.522 stal základem pro prototypovou jednotku řady 814.001-4. Ta byla 3. října 2005 slavnostně představena na 47. Mezinárodním strojírenském veletrhu v Brně a o měsíc později, 16.11.2005, byla předána Českým Drahám a zařazena do zkušebního probozu v PJ Rakovník. Jednou z tratí, kam ji rakovnické depo nasazovalo, byla i trať do Prahy - zde, také 18. srpna 2006 vznikl ve stanici Praha-Bubny její snímek, pořízený během obratu na osobní vlak číslo 2508.