Autor: Daniel Pavlíček

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 17.08.2006
Místo: Omice

Po náspu kolem přírodní zajímavosti "Tetčická bažina" projížděla 17. srpna 2006 s vlakem R667 "Junák" brněnská 754.041-2.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 17.08.2006
Místo: Omice

Jednou z osmnácti lokomotiv řady T478.4, které byly z výroby dodány do LD Brno-dolní je stroj 754.063-6, nasazovaný v roce 2019 depem Plzeň převážně na osobní vlaky mezi Plzní a Domažlicemi. Ovšem ještě v roce 2006 byl nasazovaný brněnským depem na výkony tamních čtyřkových brejlovců. Napřklad 17. srpna 2006 vezl z Brna odpolední Os 4834, v jehož čele byl vyfotografován nedaleko Omic.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 18.08.2006
Místo: Nesovice

Ze stanice Nesovice se 18. srpna 2006 s dvojící přípojných vůzů řady 021 rozjížděl motorový vůz 842.036-6.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 18.08.2006
Místo: Praha-Bubny

Historie motorových jednotek řady 814 se zcela nenápadně začala psát 22.7.2004, kdy u dopravny Blanice došlo k čelní srážce dvou osobních vlaků, vedených motorovými vozy 810.095-0 a 810.225-3. Tato vážná nehoda stála životy dva cestující a 35 osob utrpělo zranění. Oba motorové vozy zúčastněné na této nehodě byly odstaveny a druhý z nich, 810.225, se později spolu s přípojným vozem 010.522 stal základem pro prototypovou jednotku řady 814.001-4. Ta byla 3. října 2005 slavnostně představena na 47. Mezinárodním strojírenském veletrhu v Brně a o měsíc později, 16.11.2005, byla předána Českým Drahám a zařazena do zkušebního probozu v PJ Rakovník. Jednou z tratí, kam ji rakovnické depo nasazovalo, byla i trať do Prahy - zde, také 18. srpna 2006 vznikl ve stanici Praha-Bubny její snímek, pořízený během obratu na osobní vlak číslo 2508.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 00.09.2006
Místo: Praha-Hostivař

Ke dni 1.12.1994 byla zamračená 751.218-9 úředně přeznačena na nové označení 749.218-4. V té době se ovšem ještě nacházela v ŽOS Česká Třebová, kde podstupovala rekonstrukci na elektrické vytápění vlakových souprav. Ta byla dokončena 17.2.1995 vykonáním nové technicko - bezpečnostní zkoušky, po kterém se vrátila do svého domovského depa v Praze Vršovicích. Na snímku za září 2006 je zachycena na ještě nekoridorovém nádraží Praha-Hostivař, kde v rámci dispečerského výkonu S13 asistovala během napěťových zkoušek.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 00.09.2006
Místo: Praha-Žvahov

Kolem sklaního útvaru "Hlubočepské plotny", nacházejícího se nedaleko tehdy nefunkční výhybny Praha - Žvahov, projížděla počátkem září 2006 zamračená 751.382-3, vezoucí soupravu prázdných vozů od hlíny, odvážené ze stavby Nového spojení.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 07.09.2006
Místo: Praha-Horní Měcholupy

Před samotným zahájením rekontrukcí lokomotiv řad 751 a 752 na elektrické vytápění vlakových souprav, bylo v roce 1991 rozhodnuto provést dvě prototypové rekonstrukce, pro které byly vybrány stroje 751.039 a 751.051. Jako první byl dokončen jihlavský prototyp, původní 751.039. Na ní byla v první polovině roku 1992 provedena samotná rekonstrukce a po ní vykonala 28. července 1992 v úseku Jihlava - Havlíčkův Brod novou TBZ. Následující den dostala tabulky s novým označením 749.039 a k 2. srpnu 1992 byla přečíslována i administrativně a následně byla nasazena do provozu. Postupem let se dostala do Prahy, kde byla vršovickým depem nasazována na nejrůznější výkony - od osobních vlaků na posázavském Pacifiku, přes nákladní dispečerku S13, až po různé mimořádné výkony. Jedním z nich byla i napěťová výluka mezi Hostivaří a Uhříněvsí 7.9.2006, na níž byla zamračená 749.039-4 zachycena u Horních Měcholup na přípřeži elektrické jednotky 451.095+096 na vlaku Os 9127.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 07.09.2006
Místo: Praha-Žvahov

V DKV České Budějovice byl na přelomu let 1994 a 1995 bylo dosazen topný alternátor pro elektrické vytápění vlakových souprav na někdejší lokomotivu 751.146. Ta byla ještě v průběhu rekonstrukce k 1.12.1994 přeznačena na 749.146-7 a po absolvování TBZ, která proběhla 17. února 1995, nasazena do provozu v depu v Praze Vršovicích. Na snímku pořízeném 7.září 2006 stoupá zmíněná zamračená ze Smíchova k výhybně Praha-Žvahov v čele vlaku Vn 1.nsl 55433, zavedeného pro odvoz hlíny, vyrubané při ražbě železničního tunelu pod vrchem Vítkovem.