Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
26.08.1995
Místo:
Česká Třebová
Během oslav 150 let železnice v České Třebové, se 26. srpna 1995 během kavalkády železničních vozidel mezi stanicemi Dlouhá Třebová a Česká Třebová předvedla také přerovská 363.009. Na snímku je zachycena ve stanici Česká Třebová.
Nové!
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
03.02.1996
Místo:
Sokolov
Ač bylo karlovarské depo na přelomu osmdesátých a devadesátých jedním z mála dep, které mělo vozy řady 820 ve svém stavu, z výroby byla do Karlových Varů dodána pouze čtveřice těchto motoráčků - jednalo se o vozy inventárních čísel 006, 007, 035 a 068. Jedním z nich byl i vůz M240.0006, vyrobený ve Vagónce Studénka v roce 1963 pod výrobním číslem 64 600. Karlovy Vary pro něj byly domovem prvním a i posledním. Na samém sklonku jeho existence, 3. února 1996, byl zachycen během šrotace v depu Sokolov.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
21.06.1997
Místo:
Plzeň
V sobotu 21. června 1997 se v plzeňské Škodovce konal den "Den otevřených dveří", který proběhl dnes už těžko opakovatelným způsobem. Zpřístupněn byl nejen areál škodovky jako celek, ale i výrobní haly jednotlivých provozů, přičemž pohyb po Škodovce nebyl nikterak omezován a návštevníci se mohli individuálně podívat téměř všude, což je optikou dnešní doby, kdy jsou podobné akce "sešněrovány" použítím desítek metrů plotů, zábran a vymezovacích pásek, už téměř nepředstavitelné. V hale lokomotivky byly tehdy rozpracovány budoucí lokomotivy 184.503 a 184.504-9 (vpravo), stejně tak jako u levého okraje snímku viditelný první prototyp tramvaje Škoda Astra 03T0, později provozovaný u Dopravního podniku města Plzně pod evidenčním číslem 300.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
02.03.1998
Místo:
Staré Město u Uherského Hradiště
Jedním z nejslušivějších nátěrů na řadě 363 se svého času pyšnil stroj 363.011. Na snímku z 2. března 1998 je zachycen během pobytu ve stanici Staré Město u Uherského Hradiště.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
09.04.1998
Místo:
Klučov
S nákladní směskou se 9. dubna 1998 mezi Klučovem a Českým Brodem vstříc hlavnímu městu řítil šestikolák 181.144-7.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
20.09.1998
Místo:
Praha-Hrabovka
Lokomotiva řady 363 Českých Drah natřená v tehdejším barevném schématu této řady u Železníc Slovenskej republiky byla ke spatření v provozu v závěru roku 1998. Jednalo se o "Eso" 363.066 DKV Praha, opravené v ŽOS Vrútky na přelomu let 1997 a 1998 po vážném poškození, ke kterému došlo ve stanici Leopoldov, kde 8. 8. 1997 ve 2:50 hodin při jízdě s odklonovým ER 31224 "Hornád" narazilo v obvodu St. 2 rychhlostí 86 km/h na ve vlakové cestě zapomenutou laminátku 240.041. Na snímku pořízeném 20. 9. 1998 na koleji "Pod zdí" na Hrabovce, se po výjezdu z ještě funkčního depa na pražské Masaryčce, chystá odjet po spojovací trati z Hrabovky na Hlavní nádraží, na jedem ze svých prvních výkonů po návratu z opravy po výše zmíněné nehodě. Nutno jen dodat že i když pluhy v "slovenské" barevné kombinaci mu byly po pár měsících přetřeny u nás obligátní žlutou barvou, i tak zahájil stroj 363.066 epochu nátěru "čáry ponoru" v barvě slonové kosti u řady 363 Českých Drah.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
14.05.1999
Místo:
vlečková sieť HDB Sokolov
Pohled do těžební lámy hnědouhelného povrchového dolu "Medard-Libík" na sokolovsku zachytil 14. května 1999 projíždějící skrývkový vlak, vedený úzkorozchodnou lokomotivou typu 17E evidenčního čísla 148. V té době se těžba na Medardu už chýlila ke svému konci a ke dni 31.3.2000 byla ukončena úplně. Důlní vody odtud začaly být čerpány v roce 2008 a v po ukončení terénních úprav začal být v roce 2010 někdejší povrchový důl napouštěn vodou z řeky Ohře, což trvalo až do roku 2016, kdy zde vzniklo jezero o objemu 120 milionů kubíků, rozlohou 493 hektarů a hloubkou až 50 metrů. Tak už jen tímto snímkem na dno dnešního jezera Medard si můžeme připomenout někdejší rozsáhlý provoz zelených důlních úzkorozchodných elektrických lokomotiv na Sokolovsku.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
09.07.1999
Místo:
Stráž nad Ohří
Levostranný provoz, elektrizace trati v nedohlednu a bujný travní porost, to jsou hlavní atributy snímku tehdy ještě vršovické hydry 853.007-3, vyfotografované 9. července 1999 u Stráže nad Ohří.