Autor:
sbírka: Michal Štrublík
Datum:
00.00.1960
Místo:
Brno-Maloměřice
Krásný a dynamický snímek brněnského stroje 387.028 byl pořízen v roce 1960 na odjezdu z dnešní nákladní stanice Brno-Maloměřice ve směru na Českou Třebovou. Život 387.028 byl rovněž poměrně komplikovaný.
387.028 byla v závodě vyzkoušená 8. ledna 1935 a o týden později byla prozatímně převzata výtopnou Praha Masarykovo. Technicko-bezpečnostní zkoušku pak vykonala nedlouho po převzetí - 25. ledna 1935 a to v doprovodu svého tendru 930.009. Válku přečkala pod BMB-ČMD v Praze, ale již s tendrem 930.101, který byl v roce 1945 nahrazen 930.002. Od 1.2.1944 je nasazena do turnusu s vlaky Praha - Drážďany a je přidělena zkušeným strojvedoucím Fofanka - Šváb. Po příchodu nových albatrosů do Prahy byl 15.4.1947 vytvořen pětidenní turnus pro lokomotivy 387.0 s vlaky do Děčína se stroji 387.013, 23, 29, 31 a 28 (strojvedoucí Kalina - Veselovský). Netrvalo však dlouho a v květnu 1947 odchází 387.028 na výpomoc do výtopny Brno - Horní Heršpice. Později se sice vrací na ,,Masaryčku", ale se začátkem června 1947 opět odchází, tentokrát do depa Praha - Vršovice. Po měsíci, 17.7.1947, je opět vykazována ve výtopně Praha Masarykovo. Zapůjčení do Vršovic pak proběhlo ještě několikrát. 7. dubna 1951 námi sledované "Mikádo" definitivně opouští Prahu a jeho novým domovem se stává Brno - nejprve výtopna v Horních Heršpicích; od reorganizace 1.10.1964 pak Brno-dolní. Ještě před svým zrušením je 30.9.1971 předána do Břeclavi a od 1.11.1971 do depa Veselí nad Moravou. Teprve zde, 27.12.1972, je s tendrem 935.197 zrušena a 21.2.1973 převedena na vytápěcí kotel K552. V polovině roku 1975 je odepsaná ze stavu ČSD a je předána k likvidaci do modřického kovošrotu.
Autor:
Jan Novotný
Datum:
15.02.1992
Místo:
Brno-Maloměřice
Z Brna-Maloměřic se rozjíždí nákladní vlak, který byl veden dvojicí laminátek ř. 230 z místního depa a v čele se vyjímal stroj 230.066-3.
Autor:
David Prause
Datum:
28.07.1993
Místo:
Brno-Maloměřice
"Žehličky" 210.025-3 a 210.014-7 boli zachytené v brnenských Maloměřicích.
Autor:
Ladislav Kroul
Datum:
25.03.1995
Místo:
Brno-Maloměřice
V Brně Maloměřicích v roli zálohy byl zdokumentován "čmelák" 770.016-4.
Autor:
Ladislav Kroul
Datum:
18.09.1996
Místo:
Brno-Maloměřice
Pěkná 230.069-7 v čele nákladního vlaku v Maloměřicích.
Autor:
Ladislav Kroul
Datum:
19.01.1998
Místo:
Brno-Maloměřice
Brněnská "špageta" 731.008-9 bola autorom zachytená pri posune v obvode "ranžíru" Brno-Maloměřice.
Autor:
Ladislav Kroul
Datum:
05.03.1998
Místo:
Brno-Maloměřice
V Brně-Maloměřicích zachytil autor "loďák" 830.098-0 ve svém původním a slušivém laku.
Autor:
Ladislav Kroul
Datum:
13.05.2005
Místo:
Brno-Maloměřice
V Brně-Maloměřicích se na slunci vyhřívá dvojice lokomotiv 731.039-4 a 731.040-2 zapřažená do nákladního vlaku.