556.0242


Tato galerie byla zobrazena: 2761×.

Autor: Ivan Šnábl
Datum: 28.10.1980
Místo: Praha-Holešovice

Holešovický železniční most je od roku 1975 dalším, již pátým, pražským železničním mostem vedoucí přes řeku Vltavu a překonávající jako jediný Vltavu nikoli kolmo, ale zešikma. Otcem tohoto mostu se stal Dr. Ing. Vilém Možíš a jeho dílo, o pěti polích po 77, 5 metrech, nikdy oficiálně nedostalo jméno. Ještě v době, kdy 556.0242 jezdila vlastní silou, byla využita s dalšími pěti štokry k provedení zatěžkávací zkoušky výše zmíněného mostu.

 

Autor: Jaroslav Cempírek
Datum: 24.08.1982
Místo: Kladno

Viděli jste film "Kalamita"? Pokud ano, tak jste tam určitě zahlédli krásnou a udržovanou libereckou 556.0242. Ta do Liberce přišla z Hradce Králové a dne 13. 10. 1979 odešla dosloužit do depa Praha - Vršovice. Ačkoli přímo pod Vršovicemi odvezla několik vlaků, je známá zejména ze zatěžkávacích zkoušek mostů, kterých se s ostatními "štokry" zúčastnila. Ve Vršovicích však pro ni dlouho práce nebyla a brzy na to byla přesunuta do PLD Kladno (PLD Kladno spadalo pod LD Praha – Vršovice). Na Kladně byla 556.0242 zrušena  dne 16. 3. 1981. Po provedení potřebných oprav byla v roce 1981 převedena na vytápěcí kotel K 803. V roce 1984 byla poslána na opravu kotle do Českých Velenic. Zde byla zároveň upravena, aby již dál nebyla schopna vlastního pohybu. Pátá osa však byla, oproti zvyklostem těchto rekonstrukcí, ponechána, neboť byla velmi často přepravována mezi Lužnou u Rakovníka a Kladnem, kde do roku 1987 pomáhala vytápět depo. Po roce 1987 již jen vytápí prostory depa Lužná u Rakovníka, kde byla v devadesátých letech vyřazena. Zlikvidována byla teprve před pár lety.