Nejedná se o pravidelný vlak Wien - Gmünd - České Budějovice, nýbrž o jeden z poslední výkonů motorové legendy českobudějovického depa 749.100-4 "posun - myčka". Jelikož myčku v osobním nádraží vzal již čas, přesunulo se mytí osobních vozů na takzvanou "sračkárnu" v nákladním nádraží. A z důvodu rozsáhlé rekonstrukce pražského zhlaví žst. České Budějovice, musí být umyté vozy vytlačeny do velenické tratě a přes nadjezd kolem depa vozeny z nákladního nádraží do osobního nádraží. Nutno podotknout, že již v této době strojvedoucí neustále upozorňovali na kovové cinkání v motoru. Což se tomuto "Poslednímu mohykánu" (v té době jediný provozní stroj v LD České Budějovice řady 749) stalo osudným. Dne 3.6.2013 na vlaku Os 8117 České Budějovice - Nové Údolí v žst. Polečnice dochází k vyfouknutí těsnění pod šestou hlavou, píst je poškozen od uvolněného ventilu a olej se dostává do vody. Lokomotiva ztrácí tlak oleje.