Na konci roku 1964 dokončený prototyp T478.1002 byl zachycen, v době prvních zkoušek v mrazivém lednovém dni roku 1965, na nové závodní vlečce ČKD v Hloubětíně. Lokomotiva byla opatřena lakem, jež nepatřil mezi nejlepší díla designérů a konstruktérů ČKD. Tento lak "dvojka" měla po dobu provozních zkoušek až do září 1965, kdy byla opatřena veletržním modro-šedým lakem. Technicko-policejní zkoušku absolvovala na trati Břeclav - Přerov dne 14. 3. 1965. Dodejme, že od února do března 1967 byly na ní prováděny zkoušky elektrodynamické brzdy, která byla dočasně na lokomotivu instalována v ČKD. Zkoušky probíhaly jak na ŽZO v Cerhenicích, tak na trati Praha - Tábor s nákladními vlaky od 415 do 1022 tun. Po nevalných výsledcích byla elektrodynamická brzda z lokomotivy odstraněna.